Talarki z cukinii w panierce

Kucharskie przepisy Betty

Talarki z cukinii w panierce

To raczej pomysł niż przepis na wykorzystanie cukinii. Cukinie przygotowywać można na wiele sposobów, proponowany dziś jest tak banalnie prosty, że aż wstyd nazywać go przepisem :) Czasu też wiele nie wymaga bo w 20 minut mamy wszystkie talarki usmażone. Talarki z cukinii wspominam jeszcze z dzieciństwa kiedy mama panierowała i smażyła zarówno małe cukinie jak i te duże zwane kabaczkami. W przypadku tych drugich miąższ z uwagi na duże pestki zawsze lądował w śmietniku. Ta smaczna przekąska może być dodatkiem do obiadu lub kolacją. A może nawet posiłkiem na małego głoda?Składniki:3 cukinie2 jajkasól i świeżo zmielony pieprz+/- 1 szkl. bułki tartejolej do smażeniaPrzygotowanie:Cukinię umyć, osuszyć i pokroić na centymetrowe talarki. Jajka roztrzepać widelcem oprószyć solą i pieprzem. Plastry cukinii panierować najpierw w jajku potem obtaczać w bułce tartej i smażyć po obu stronach na patelni z rozgrzanym olejem. Smacznego!Przepisy kulinarne Betty Skoro tu jesteś, będzie mi miło jak zostawisz ślad po sobie, wyrazisz własne zdanie, opinie na temat moich potraw. Dziękuję za odwiedziny!

Wegański bigos z młodej kapusty

Prawo do gotowania z pasją

Wegański bigos z młodej kapusty

Pierogi z kurkami i ricottą

Poezja smaku

Pierogi z kurkami i ricottą

Ciasto czekoladowe z cukinią

Gotuj z Kasią

Ciasto czekoladowe z cukinią

Słodkie fantazje

Kruche ciasteczka z cukrem (z przepisu mojej babci)

Kruche ciasteczka z cukrem, z przepisu znalezionego w kajecie mojej babci, choć nie pamiętam, by je piekła w takiej formie, ale pewnie byłam zbyt mała, by wszystkie jej wypieki spamiętać

Mini deserki z owocami lata

ABC mojej kuchni

Mini deserki z owocami lata

Puszyste ciasto z jagodami

Słodkie zapomnienie

Puszyste ciasto z jagodami

Hummus

Tysia gotuje

Hummus

Kurczak z czosnkiem, chili i limonką i obłędnie chrupiącą skórką

Pełny talerz

Kurczak z czosnkiem, chili i limonką i obłędnie chrupiącą skórką

Sałatka z dzikim ryżem, pomarańczą i pomidorkami

Uwielbiam gotować

Sałatka z dzikim ryżem, pomarańczą i pomidorkami

Zupa z soczewicą

Kolorowa Kuchnia Magdy

Zupa z soczewicą

Zupa z soczewicą,czyli pyszna i zdrowa zupa.  Inspiracją do robienia tej pysznej Zupy z soczewicy był przepis od Moniki Mrozowskiej. Zupę robi się szybko, a jest zdrowa i sycąca. Polecam! Potrzebne składniki: 1/2 szklanki soczewicy czerwonej1 średnia cebula1 ząbek czosnku1/4 średniego selera2 średnie ziemniaki100 ml śmietanki 30%1,2 l wody oliwa z oliwekpieprzsólgroszek ptysiowy  Na początku, cebulę, ziemniaki  oraz czosnek obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Seler obrałam i starłam na tartce na grubych oczkach. Na oliwie z oliwek podsmażyłam seler i cebulę, aż się zeskaliła, mieszając około 3-4 minut. Dodałam czosnek i mieszając smażyłam kolejną minutę. Następnie wlałam 1,2 l wody i dodałam soczewicę oraz ziemniaki. Zupę gotowałam około 15-20 minut, aż soczewica i ziemniaki były miękkie. Na koniec dodałam śmietankę i  doprawiłam solą oraz pieprzem. Zupę z soczewicy podałam z groszkiem ptysiowym. Smacznego!P.S. Nie wiem czy wiecie, ale soczewica ma wiele wartości odżywczych, zawiera dużo białka oraz kwasy foliowego. Dlatego szczególnie polecam  kobietom w ciąży.  

Konfitura z malin i nektarynek

Filozofia smaku

Konfitura z malin i nektarynek

Smoothie melonowe z limonką i malinami

Kuchenne szaleństwa

Smoothie melonowe z limonką i malinami

Koktajl z czerwonych porzeczek

Najsmaczniejsze

Koktajl z czerwonych porzeczek

Azjatycka wątrobka z kurczaka

Mój kulinarny pamiętnik

Azjatycka wątrobka z kurczaka

Podstawowy piekielny sos pomidorowy z naga bhut jolokia (ghost pepper)

Milion Smaków

Podstawowy piekielny sos pomidorowy z naga bhut jolokia (ghost pepper)

Kawa mrożona toffi

Ala piecze i gotuje

Kawa mrożona toffi

Chleb pszenny z chia i ostropestem

EWA W KUCHNI

Chleb pszenny z chia i ostropestem

                          Postanowiłam zrobić jakiś deser i wykorzystać do niego tak ostatnio popularną szałwię hiszpańską chia. Poczytałam, poszperałam w necie i zalałam chia mlekiem i odstawiłam na noc do lodówki. Moi panowie jak ją zobaczyli to mieli nieciekawe miny i o dziwo stwierdzili, że tego jeść nie będą. Jako, że nie wyrzucam jedzenia myślałam co by tu wykombinować z chia aby było smacznie i aby zjedli z apetytem. No i co tu dużo myśleć, upiekłam chleb. Chleb wyszedł smaczny i oczywiście chłopaki jedli go z samym masłem. Tak więc plus dla mnie, chia wykorzystane a nie wyrzucone. Zajrzyjcie do przepisu.Rozwiń i czytaj przepis :

Spaghetti z tuńczykiem, fetą i warzywami

Kruche Babeczki

Spaghetti z tuńczykiem, fetą i warzywami

Hej :) Ostatnio jakoś makaronowo u mnie, jak nie ma to nie ma, ale potem jak zrobię to seria leci ;)) Tym razem spaghetti z tuńczykiem i fetą. Warzywa, czyli kalafiora, cukinię żółtą i suszone pomidory zapiekłam wcześniej w piekarniku. Potem wszystko razem wymieszałam z tuńczykiem, dodałam makaron i fetę i gotowe :) Udanego weekendu Wam życzę :))Składniki:makaron spaghetti1/2 kalafioramała żółta cukiniasuszone pomidory z pestkami dyni1 puszka tuńczyka ser fetapomidorki koktajlowesól różowamłotkowana kolendra z pieprzemolej kokosowy do smażenia/pieczeniaMakaron ugotowałam według przepisu na opakowaniu. Do naczynia żaroodpornego dałam troszkę oleju kokosowego i wrzuciłam do niego kalafiora, pokrojoną cukinię i suszone pomidory. Zapiekłam w 180 stopniach jakieś 20 minut. Do upieczonych warzyw dodałam wcześniej ugotowany makaron, wymieszałam. Tuńczyka odsączyłam, fetę pokroiłam w kosteczkę i wrzuciłam do reszty, wymieszałam, doprawiłam solą i młotkowaną kolendrą z pieprzem. Przełożyłam do miseczek i na końcu dodałam pomidorki.

Kokosowe batony proteinowe z jagodami

W zielonej kuchni

Kokosowe batony proteinowe z jagodami

 Za oknem końcówka lipca. Jest szaro i ponuro. W sumie to nawet dobrze, przynajmniej nie jest mi aż tak smutno, że muszę siedzieć w domu i nie mogę nic robić. No ok, z tym nic nierobieniem to trochę oszukuje, ale nadal nie mogę nadwyrężać lewej ręki, żeby szwy nie pękły. Dobrze, że jedną ręką też można przygotowywać różne pyszności - wymaga to co prawda więcej czasu i więcej wysiłku ( i czasem kogoś do pomocy). Dziś zrobiliśmy proteinowe batony, będą idealne na potreningowe przekąski. Mam nadzieję, że już niedługo będę mogła wrócić do treningów :) Na razie przetestuję batony :)Kokosowe batony proteinowe z jagodamiprzepis na 6 batonów200ml mleka roślinnego30g odżywki białkowej o smaku kokosowym50g wiórków kokosowychszklanka płatków owsianych100g jagódlaska waniliiDo rondla przelej mleko, dodaj odżywkę białkową i wiórki kokosowe, zagotuj. Następnie wyłącz ogień i dodaj płatki owsiane. Całość dokładnie wymieszaj. Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia. Wyłóż do niej połowę masy, wyrównaj wierzch, a następnie wyłóż jagody i pozostałą część masy. Piecz ok. 30 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu odstaw do przestygnięcia, a następnie pokrój w prostokąty. Smacznego :)

Smażony bób z natką albo z szałwią do wyboru

Qmam kaszę

Smażony bób z natką albo z szałwią do wyboru

Malinowo - orzechowa owsianka na upalny poranek

Zdrowe odżywianie

Malinowo - orzechowa owsianka na upalny poranek

Grillowane piersi w jogurcie greckim

Dusiowa Kuchnia

Grillowane piersi w jogurcie greckim

Sałatka z pomidorków i polędwiczki. Polędwiczki na sałacie w sosie miodowo-balsamicznym

Niebo na talerzu

Sałatka z pomidorków i polędwiczki. Polędwiczki na sałacie w sosie miodowo-balsamicznym

Wytrawne gofry ziemniaczane ze szczypiorkiem i serem

Niezły młynek

Wytrawne gofry ziemniaczane ze szczypiorkiem i serem

Domowe placki tacos z krewetkami i salsą pomidorową

Kuchnia Breni

Domowe placki tacos z krewetkami i salsą pomidorową

Bananowy parfait

Poranek na słodko

Bananowy parfait

Tarta z cukinią - przepis

Gotowanie cieszy

Tarta z cukinią - przepis

Drożdżowe rogaliki

MALINOWE POCAŁUNKI

Drożdżowe rogaliki

Rogaliki, które rozpuszczają się w ustach. Delikatne i bardzo puszyste z ulubionym nadzieniem. Podane na mojej ulubionej porcelanie Bogucice Antonio. 550 g mąki pszennej  20 g świeżych drożdży ok 400 ml mleka 2 jajka 70 g roztopionego masła70 g cukruulubione dodatki: ser biały, marmolada, konfitura, masa makowa...jajko do posmarowania cukier puderWykonanie:Na samym początku przygotowujemy rozczyn z drożdży.  Do miseczki rozkruszamy drożdże, dodajemy łyżeczkę cukru i zalewamy całość ciepłym, ale nie gorącym mlekiem. Po wierzchu posypujemy odrobiną mąki. Całość odstawiamy do wyrośnięcia. Na ok 15-20 min.Przesiewamy mąkę i robimy w niej wgłębienie. Do środka wlewamy wyrośnięte drożdże i delikatnie je zasypujemy mąką.  Kiedy zacznie pękać dodajemy utarte z cukrem jajka i 3/4 ilości ciepłego mleka. Wyrabiamy ciasto (dodając sukcesywnie mleka, tak aby otrzymać miękkie i elastyczne ciasto). Na koniec dodajemy roztopione masło. Dokładnie wyrabiamy i odstawiamy w ciepłe miejsce przykryte ściereczką do podwojenia objętości.Ciasto krótko zagniatamy i dzielimy na kilka części. Wałkujemy i wycinamy trójkąty. U podstawy każdego z nich nakładamy łyżeczkę nadzienia i zawijamy. Układamy na dużych blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia i ponownie odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 20-30 min do wyrośnięcia. Musimy pamiętać, o większych odstępach, ponieważ rogaliki troszkę podrosną. Przed włożeniem do piekarnika smarujemy roztrzepanym jajkiem.Pieczemy w rozgrzanym piekarniku do temp 180 stopni ok 15 min do lekkiego zezłocenia. Kiedy przestygną posypujemy cukrem pudrem.

Kurczak w panierce z parmezanu na makaronie z cukinii

Sloow food

Kurczak w panierce z parmezanu na makaronie z cukinii